Senior Marketing Consultant - Utrecht
- Sonja

- 19 uur geleden
- 3 minuten om te lezen
NIEUW !!

Dit bedrijf is de specialist in klantloyaliteit. Met diepgaande expertise in klantloyaliteit, data en technologie denken ze als proactieve business partner strategisch en vernieuwend mee met hun klanten. Zij creëren duurzame waarde voor organisaties door het opbouwen van langdurige klantrelaties op basis van data-gedreven loyaliteitsstrategieën en creatieve concepten die innovatief, meetbaar en onderscheidend zijn. Van strategie tot succesvolle uitvoering.
Het team in Utrecht bestaat uit gedreven marketingprofessionals die samenwerken in een inspirerende en dynamische omgeving. Ze werken voor toonaangevende opdrachtgevers in zowel B2C, B2B als de non-profitsector en hebben ambitieuze groeiplannen.
Wie zoeken wij?
Wil jij met jouw strategische visie en brede marketingexpertise toonaangevende merken helpen bij het creëren van échte klantloyaliteit? Bij bedrijf krijg je als Senior Marketing Consultant de kans om richting te geven aan data-gedreven loyalty strategieën, klanten te inspireren én hun groeiende team verder te versterken.
Wat ga je doen?
Als Senior Marketing Consultant speel je een sleutelrol binnen het Strategie-
team. Je bent zowel strategisch sparringpartner voor hun klanten als coach voor je collega’s. Je leidt projecten, bewaakt kwaliteit en vertaalt complexe vraagstukken naar concrete strategieën en projecten met meetbare impact. Daarbij lever je een commerciële bijdrage en speel je een actieve rol in de verdere groei van dit bedrijf.
Jouw werkzaamheden:
Marketing consultancy: Je neemt de leiding over adviesprojecten, adviseert klanten op hoog niveau en vertaalt business uitdagingen naar data-gedreven loyaliteits- en customer engagement strategieën en doordachte concepten.
Data-analyse en inzicht: Je analyseert en interpreteert klantdata en ontdekt trends en kansen die bijdragen aan meetbare groei en klantbehoud.
Coachen en begeleiden: Je inspireert, coacht en ontwikkelt (junior) consultants, waarbij je kwaliteit en nauwkeurigheid waarborgt en het team naar een hoger niveau tilt.
Innovatie en optimalisatie: Je helpt mee om vernieuwende loyalty-oplossingen en diensten te ontwikkelen die inspelen op marktontwikkelingen en klantbehoeften en denkt mee over het verbeteren van consultancy-processen.
Business development: Je signaleert kansen, ontwikkelt proposities en speelt een actieve rol in het binnenhalen van nieuwe klanten en projecten.
Accountmanagement: Je bouwt en onderhoudt sterke duurzame klantrelaties en werkt aan het verhogen van klanttevredenheid en -loyaliteit.
Projectmanagement: Je leidt projecten succesvol van A naar Z, waarbij je deadlines en budgetten bewaakt en zorgt voor meer dan tevreden klanten en vervolgprojecten.
Stakeholder management: Je werkt samen met multifunctionele teams en senior stakeholders bij de klant om afstemming te waarborgen, draagvlak te creëren en gezamenlijk succes te behalen.
Voorbeelden van hun projecten
Je werkt voor diverse opdrachtgevers en houdt je bezig met uiteenlopende (digitale) marketingvraagstukken, zoals:
Loyaliteitsstrategie Greenpeace: het ontwikkelen van effectieve strategieën en een data-gedreven klantdialoog om donateurs te betrekken, raken en verbinden met het merk.
Loyaliteitsprogramma Lebara: strategische en creatieve ontwikkeling en uitvoering van een onderscheidend digitaal voordeelprogramma om de propositie richting consumenten te versterken.
Loyaliteitsprogramma Plieger: ontwikkeling en inzet van digitale marketing oplossingen om loyaliteit van zakelijke relaties te stimuleren en belonen.
Wat vragen we aan jou?
Je bent een gedreven, ervaren marketing consultant, strateeg of marketeer met bedrijfskundig inzicht, een coachende instelling en affiniteit met loyaliteitsvraagstukken.
Opleiding: Een afgeronde WO-opleiding in een relevante richting (bijv. Bedrijfskunde, Marketing, Communicatie, Psychologie).
Ervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring in marketing, bij voorkeur bij een marketing- of adviesbureau. Kennis van loyalty, CRM, customer experience, customer journeys en loyaliteitsprogramma’s is een pre.
Strategisch en analytisch: Je combineert scherp zakelijk inzicht met data gedreven analyse: je doorgrondt complexe marketingvraagstukken, ziet blinde vlekken, vertaalt inzichten naar concrete strategieën/concepten en stuurt bij op gemeten impact.
Klantgericht en communicatief: Je zet klantbehoeften en -gedrag centraal en verbindt stakeholders met heldere, empathische communicatie; je luistert actief, beïnvloedt constructief en vertaalt inzichten naar overtuigende strategieën.
Creatief en resultaatgericht: Je combineert een creatieve en innovatieve mindset met een sterke focus op meetbare impact.
Ondernemend en proactief: Je bent ondernemend, zelfstartend en neemt initiatief. Je signaleert kansen, acteert hierop en weet deze met succes te benutten waarbij je verantwoordelijkheid durft te pakken.
Leiderschap: ervaring in of ambitie voor een coachende / begeleidende rol binnen consultancyteams.
Wat hebben zij te bieden?
Impactvolle functie: een sleutelrol in een groeiende organisatie met veel ruimte voor initiatief.
Inspirerende werkomgeving: samenwerken met een team van gedreven en enthousiaste professionals.
Ontwikkelingsmogelijkheden: ruimte voor training, ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.
Uitstekende arbeidsvoorwaarden: een marktconform salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
Dynamische en collegiale cultuur: een informele, professionele werksfeer met ruimte voor plezier en samenwerking.
Directe impact op klantstrategie: je hebt directe impact op de klantstrategie van A-merken en de verdere ontwikkeling van loyalty marketing in Nederland.
Locatie
Utrecht
Contactpersoon
Bel Monique voor meer informatie 06-430 20 410 Of mail direct je CV naar monique@postenkornet.nl

.png)
Opmerkingen