• Sonja

Marketing Communicatiemanager - Rotterdam


Rail Innovators Group is een particuliere houdstermaatschappij die actief is binnen meerdere disciplines van de spoorwegindustrie met de merken Railrelease, Raillogix en Rail Force One. De groep is in heel Europa actief in 23 landen en heeft dochterondernemingen in Tsjechië en Polen. De bedrijven zijn bekende spelers in verschillende delen van de markt, zoals de verhuur van wagons, spoorweglogistiek, het uitvoeren van tractiediensten en de handel en advisering van spoorwegactiva.


Met de bedrijvengroep is hun doel om de spoorsector verder te ontwikkelen en bij te dragen aan een duurzame logistieke supply chain.


In het kort:

RailReLease is in 2005 opgericht als een onafhankelijk Europees spoorvlootbeheerbedrijf gespecialiseerd in de verhuur van goederenwagons. De kernactiviteiten van RailReLease zijn onder te verdelen in korte en lange termijn wagonverhuur met of zonder full service oplossingen. De constante focus op hoogwaardige en ultiem flexibele oplossingen hebben hen in staat gesteld om consequent te groeien van een niche naar een grotere marktspeler.


Raillogix trad in 2008 toe tot de bedrijvengroep als logistiek dienstverlener. In tijden van wereldwijde financiële crisis begon het bedrijf een gamechanger te worden door op te treden als de eerste exploitant van containertreinen. Tegenwoordig is het bedrijf een van de toonaangevende treinoperatoren in Europa die zich richt op het vervoeren van meer vracht per spoor door efficiënte en flexibele spoorstromen op te zetten. Dagelijks rijden treinen door 23 landen binnen Europa met verschillende goederen zoals containers, staal en metalen, droge bulk en automobiel, landbouw en consumptiegoederen of vloeistoffen of uitzonderlijke lading.


In 2016 opende Rail Force One haar deuren als tractieleverancier in Nederland. Met moderne locomotieven en opgeleide machinisten als hoofdbestanddeel vervoert het bedrijf goederentreinen binnen Nederland en Duitsland.


Wie zoeken wij?

We zijn op zoek naar een marketing communicatie manager die gaat helpen bij het uitdragen van het merk -zowel intern als extern- en het vergroten van de naams-bekendheid en die daarvoor de juiste mediakanalen weet in te zetten. Rail Innovators groeit hard en er is nog veel te ontwikkelen op het gebied van marketing.


Wat ga je doen?

De marketing communicatie strategie van de groep is onlangs door een externe strateeg neergezet. In deze proactieve rol ben je (mede) verantwoordelijk voor de verdere invulling en uitwerking van deze strategie naar de organisaties binnen de groep en de doorvertaling hiervan naar verschillende on- en offline kanalen en middelen.


Deze rol houdt in dat je veel eigen inbreng hebt en het belangrijk is dat je zelfstandig, zelfstartend en een zeer goed georganiseerd persoon bent. Je werkt nauw samen met een (freelance) strateeg en (freelance) branddesigner/creative, denkt strategisch mee en bent vooral verantwoordelijk voor de uitrol van de strategie. Je bent dus zowel strategisch als een aanpakker met een hands-on mentaliteit. Je gaat niet alleen zorgdragen voor versterking van de naamsbekendheid maar jouw focus zal ook op intern zijn: de lijnen uitzetten en structureren. Hoe zorg je dat je als groep dezelfde eenduidige boodschap uitstraalt? Namelijk de spoorsector verder ontwikkelen en bij te dragen aan een duurzame logistieke supply chain. Je zorgt voor een groot draagvlak bij medewerkers over de nieuwe kansen die worden gecreëerd.


Wat neem jij samengevat mee?

  • Energie, drive en samen willen bouwen aan de toekomst van dit mooie bedrijf zijn onmisbare kwaliteiten om de juiste impact te maken.

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in marketing / communicatie bij voorkeur bij een b2b organisatie of voor b2b organisaties gewerkt bij een reclamebureau;

  • Ervaring met interne communicatie en arbeidsmarktcommunicatie is zeer welkom;

  • Ervaring met contentcreatie – schrijven van teksten en initiatief voor beeldmateriaal voor de verschillende doelgroepen;

  • Zelfredzaamheid, het is de eerste marketingfunctie binnen RIG, dus weinig tot geen begeleiding vanuit collega’s;

  • Ervaring met social media, voornamelijk Linkedin en Instagram;

  • Accurate organisator en initiator

  • Zowel Nederlands – als Engelstalig in woord en geschrift. Duits is een pré;

  • Proactief, communicatief vaardig, zelfstandig, doelgericht;

  • Bestand zijn tegen een groeiende organisatie waar nog niet alles op rit is. Hier een weg in vinden en initiatief in tonen is heel belangrijk;

  • 32 uur per week.

Wat hebben zij te bieden?

  • Een zelfstandige, uitdagende functie voor 32 uur per week

  • Werkplek op indrukwekkende locatie en in fantastisch pand

  • Een rol met verantwoordelijkheid en veel ruimte voor eigen initiatief

  • Goede professionele werksfeer

  • Een uitstekend salaris

  • Goede secundaire voorwaarden

Locatie

Rotterdam


Contact persoon

Bel Monique voor meer informatie 06-43020410

Of mail direct jouw CV naar monique@postenkornet.nl

321 weergaven