Onze opdrachtgever is gespecialiseerd in sanitair, verwarming, installatie, lucht & ventilatie en elektra. Ze bestaan meer dan 100 jaar en met 750 medewerkers bedienen zij dagelijks hun klanten in Nederland. Ze zijn onderdeel van de club, die marktleider is in Europa. Ze zijn financieel gezond: handig om te weten in deze onzekere tijden. Onze opdrachtgever is in een nieuwe fase waarbij ze voortbouwen op de successen uit hun verleden, nieuwe kansen pakken én investeren in hun toekomst. Onder andere met deze nieuwe functie voor Assortiment Data Analist. Bouw jij mee? Dit is je kans.
Waar bouw je aan mee?
Onze opdrachtgever was een traditionele organisatie en zit nu midden in de digitale transitie. Ze wil groeien op alle vlakken. Richting installateurs, met hun eigen product-merk en een gezond strategisch assortiment. Dit assortiment wordt bepaald door hun assortiments-commissies. Buiten hun jarenlange persoonlijke ervaring is data steeds belangrijker om goede besluiten te nemen. Jij bent de data analist die de feiten boven tafel krijgt en de commissies gevraagd en ongevraagd advies geeft over het assortiment en de totale Product Lifecycle. Je bent de sidekick van de productcategorie-verantwoordelijke uit de Assortimentscommissie die één of meer productcategorieën beheert.
Wat ga je doen?
Je maakt analyses voor de productcategorie-verantwoordelijke uit de assortiment-commissies zodat de assortiments-commissies beslissingen kunnen nemen op basis van feiten.
Je analyseert Product Lifecycles van idee tot uitfasering op basis van data. Je evalueert en analyseert commerciële performance van producten, en doet verbetervoorstellen.
Jij hebt een sleutelrol in het bepalen welke producten ze gaan verkopen en via welke kanalen zij ze bij hun klanten krijgen.
Jij adviseert gevraagd en ongevraagd de assortiments-commissies. Je bent hierin klant- en verkoop-gedreven.
Je maakt onderdeel uit van de afdeling Marketing & eCommerce zodat je dicht bij hun andere data-experts zit, zoals de Marketing Data Analist waarmee je samen los kan gaan op de laatste data analyse tooling.
Je werkt in systemen als ons ERP Enterprise1, SAS, SAP en ook marketing tooling zoals Google Analytics en Google Trends.
Analyses maken is je passie, je weet daarbij zelf de juiste tools te vinden. Dat kan van Excel draaitabellen tot Python zijn.
Gevoel voor online: klanten kopen steeds meer online, snappen welke (markt)data je extern kan krijgen is dus belangrijk.
Ze gebruiken SAP als product informatie systeem, ervaring daarmee is niet vereist, dat leer je on the fly met jouw skills.
Jouw profiel
Ervaring in markt, product of marketing analyses, bijvoorbeeld op een afdeling Product Management, Category Management of Marketing.
Je werkt nu bijvoorbeeld in de retail, food of DIY. Met A-leveranciers en eigen producten.
Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands. Engels is een natuurlijke 2e taal voor je.
Positive, actieve vibe. Yes is your favourite word!
Pro-actief, zelfstarter, doorzetter, hands-on en oplossingsgericht (standaard vraag, maar geen standaard eigenschap)
Je bent communicatief, brengt vernieuwing en kan collega’s in alle lagen van de organisatie meenemen en enthousiasmeren om gezamenlijke doelen te behalen.
Je bent net zo gedreven als de rest en je durft te ondernemen.
Zij bieden
Goed salaris.
Veel ruimte voor initiatief, groei, vrijheid en verantwoordelijkheid.
Flexibele werktijden en werkplekken. Werk thuis en bijvoorbeeld op een van de lokale vestigingen door het land.
Groeiend en gezellig Marketing & eCommerce team.
Laptop & iPhone.
Aanstelling voor 32-40 uur.
Bij fulltime dienstverband ook ADV-dagen met in totaal 37 vakantiedagen.
Hoofd-locatie: Hoofdkantoor Zaltbommel, op loopafstand van het NS Station, centraal gelegen: binnen 30 minuten met de auto vanuit Utrecht en Den Bosch.
Locatie
Zaltbommel
Contactpersoon
Bel Sonja voor meer informatie 06-55365499 Of mail direct je CV naar sonja@postenkornet.nl
Comments