• Sonja

Marketingcommunicatie specialist - Amsterdam

NIEUW!

Dichter bij het vuur kom je niet: de bvA opereert midden in het hart van merken, marketing, communicatie en media.

bvA, netwerk van merkleiders, is de enige vereniging van uitsluitend adverteerders. bvA is een snel groeiende en dynamische vereniging. Ze hebben een mooi jaar achter de rug waarin ze maar liefst 16 nieuwe leden mochten verwelkomen. Ruim 125 bedrijven en organisaties zijn lid van bvA, variërend van internationale corporates als Unilever en McDonald's tot sterke Nederlandse merken zoals HAK en Bolletje en scale ups als Hello Fresh. bvA zet zich ervoor in dat merken in het Nederlandse marketinglandschap kunnen floreren. Er gebeurt dan ook voldoende in marketingcommunicatie: of het nu gaat over effectiviteit en transparantie van media, diversiteit in reclame of het bevorderen van creativiteit in communicatie: bvA zit er bovenop om haar leden te ondersteunen hun merken binnen dit landschap sterker te maken. Dat doen ze door de belangen van de leden te behartigen, inspiratie en kennis over te dragen en een netwerk van merkleiders te bieden waarbinnen adverteerders kunnen sparren en van elkaar leren. Hiervoor zit bvA aan tafel met alle belangrijke stakeholders zoals media exploitanten, politiek en belangenorganisaties. De ruim duizend marketeers bij hun leden, van CMO tot social media manager, houden ze dagelijks op de hoogte via hun website, social media en nieuwsupdates en brengen ze bij elkaar tijdens ruim 40 on- en offline bijeenkomsten per jaar.

Bij bvA werken ze in een ervaren, slim en goed op elkaar ingespeeld team vanuit een mooi kantoor in de Amsterdamse Schinkelbuurt.

Wie zoeken wij?

Ben jij die creatieve marketing communicatie specialist met een neus voor communicatiekansen die wil groeien in het vak en wil je met jouw talenten mee bouwen aan bvA? Wil jij ook werken met alle topmerken en topmarketeers van Nederland en zorgen dat hun merken nog meer impact kunnen maken? Lees snel verder!

Als marketing communicatiemanager ben je verantwoordelijk voor het marketing-communicatiebeleid van de bvA.

Je draagt bij aan het opstellen van het marcom plan en vertaalt dat door naar activiteiten en kansen die de zichtbaarheid en het leiderschap van de bvA versterken bij leden en andere stakeholders. Ook ben je een kei in het inspelen op actualiteiten en buig je die om naar communicatiekansen voor de bvA. Bij dit alles ben jij degene die de spin in het web is voor alle communicatie over bvA.

Je orkestreert de hele uitvoering van het communicatieplan in alle owned, earned en paid communicatiekanalen: website, nieuwsupdates, social, YouTube, LinkedIn, mediapartnerships, PR, etc.

Je draait je hand niet om voor de uitvoering: zo interview je bijvoorbeeld spraakmakende bvA-leden voor publicaties, ontwikkel je podcast- en videoproducties en denk je mee over nieuwe events en andere initiatieven om huidige en potentiële leden te enthousiasmeren. Ook schrijf je wervende teksten om de webinars onder de aandacht te brengen, analyseer je de resultaten hiervan en draag je verbeteropties aan. Ze geven je alle ruimte om aan de slag te gaan met eigen ideeën en bieden voldoende begeleiding waar nodig.


Wat ga je doen?

  • Opstellen en uitvoeren marketing- en communicatieplan

  • Bijhouden van- en inspelen op- actualiteiten en van behoeften van leden en prospects

  • Beheer communicatiekanalen: website, nieuwsupdates voor de leden, social media, persberichten

  • Produceren content - A/V, beeld en tekst

  • Analyse van communicatie-uitingen op alle kanalen gericht op continue verbetering

  • Je rapporteert aan de directeur van bvA en werkt nauw samen met je collega’s en de bestuursleden van bvA.

Wat neem je samengevat mee?

  • Minstens 5-8 jaar werkervaring in marketing en/of communicatie bij een merk of een bureau

  • Ervaring met contentcreatie: teksten schrijven in juiste tone of voice, beeld- en videoselectie en -productie; B2B ervaring is een pre

  • Ervaring met CMS en CRM systemen, Google Analytics; Adobe Pro is een pre

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en goede beheersing Engelse taal

  • Hands on, proactief, teamspeler, communicatief vaardig, planmatig werken

  • Creatieve neus voor marketing- en communicatiekansen

  • Ambitie om te groeien in het marketingcommunicatie vak

Geboden wordt

  • Werken in een enthousiast, ondernemend en slim team

  • Intensief contact met topmarketeers van de merken van hun leden

  • Inzicht in alle meest actuele ontwikkelingen in het marketingcommunicatie vak

  • Bezoek aan inspirerende marketingcommunicatie events

  • Veel ruimte om eigen initiatieven te ontwikkelen

  • Een dienstverband voor bepaalde tijd voor 32 - 40 uur per week (aantal uren nader overeen te komen)

  • Een marktconform salaris plus secundaire arbeidsvoorwaarden

  • Vakantiegeld

  • Pensioenregeling

  • Kantoor in Amsterdam, thuiswerken is mogelijk

Locatie

Amsterdam


Contactpersoon

Bel Sonja voor meer informatie 06-55365499 Of mail direct je CV naar sonja@postenkornet.nl

287 weergaven